Monday, September 14, 2009

inte får jag något gjort idag heller. men jag måste verkligen plugga nu. fy på mig! sitter här och skriver dikter och läser gamla dikter. tror att jag tappat stinget lite. måste komma igång med skrivandet igen så att jag får ur mig lite. måste hitta orden och det igen så det blir något gjort.

idag har det varit en väldigt trött dag. jag och mikaela somnade klocka halv fyra igår och det kändes idag om man säger så. somnade på bussen när jag åkte hem och när jag vaknade igen hade jag munnen öppen och dregel på tröjan. charmigt! men inte lider jag för det. sov ett par timmar hemma sen också så ikväll blir det svårt att somna. men jag säger som robin: skönt att det är sovmorgon imorgon! och ännu skönare att vara hemma hos tobias. :) han är allt bra mysig.

ska göra lite word-övningar så att provet går galant sen.

en gammal dikt värd att nämnas igen. jag skrev den 2008-03-04.




som på låtsas
men med alldeles för mycket
verklighet


vi låste fast oss där
i ett ögonblick där allt stod still
vi glömde bort den där känslan
att vakna upp bredvid någon
och aldrig vilja gå därifrån

dina ögon skriker sanningar
rakt upp i ansiktet på mig
men du ser inte hur jag slåss
mot drömmen om en bättre verklighet

jag andas i takt med dina misstag
låser dörren till det som en gång var mitt hjärta
ingen kommer någonsin komma nära mig igen

ingenting blir någonsin som förut
även om vi önskar oss nya liv igen
det spelar ingen roll om vi flyr


- det vi hade var för lite för att hoppas på
men för mycket för att glömma

No comments: