Monday, September 07, 2009

ett grått moln på den annars blå himlen.

en av mina sämre dagar. känner just nu att jag skulle vilja ta en spade och gräva ner mig. mest på grund av mig själv. men imorgon känns det säkert bättre. ska sätta mig och göra lite läxa nu, ska bara skriva lite här först. måste lämna en uppdatering på läget.

engelska och data hela dagen imorgon och sen är det inspark som gäller. lite udda att ha inspark när man gått i skolan i två veckor, har verkligen sett fram emot det. ska bli riktigt roligt. :) hade redovisningar hela dagen från tur 2:an. jätteintressant och väldigt inspirerande. jag kan inte vänta tills jag ska få ge mig utt på nya äventyr. kan nog vara det jag behöver just nu. ett litet miniäventyr. rensa tankarna och samla ny energi. vet inte riktigt vad och hur allt känns. den fasta punkten jag har finns i skövde, min älskade. klassen är ju självklart en fast punkt men jag är mest överallt och ingenstans. jag känner att jag hamnat rätt men att jag måste samla mig lite. samla mina tankar och funderingar och få styr på allt. annars står nog ingen ut med mig till slut. det som oroar mig mest är hur folk ser på mig. jag hoppas att jag inte framstår som något annat än vad jag egentligen är. måste börja vara snäll och duktig flicka nu.




jag ser dig le
fast på avstånd
för att inte
skrämma bort
din glädje



lite mörka tankar som döljer mitt annars glada ansikte. men ta det inte så hårt. jag klarar mig finemang. jag har tur som träffat så underbara människor: mikaela, alina, robin och therese. tack för att ni ställer upp. om jag känt mig lite bättre hade jag skrivit en glad dikt till er. men ni får hållas. om någon av er någonsin läser detta. värt att nämnas ändå. puss! sen tycker jag resten av klassen är grymt bra. :) rock on!

tack då!

No comments: