Thursday, November 19, 2009

godmorgon världen.

åker precis förbi axevalla och jag fryser lite faktiskt. det brukar alltid vara så varmt på bussen, men icke idag. så jag får allt frysa. men jag har jackan ligger precis här bredvid så jag får skylla mig själv. möte om 45 minuter, sen blir det hemresa igen tror jag. kanske en fika med sophie, eller hoppas på det iallafall. måste prata med någon efter att ha varit inlåst i lägenheten i tre dagar. man kan ju bli galen för mindre!

idag är en saknar-dag. jag saknar esm05, jag saknar min sol emma roberg, jag saknar familjen hemma i sala, jag saknar sala, jag saknar åsah, jag saknar amanda, jag saknar jättemycket. men det är nog inget negativt egentligen. borde vara glad för att man har något att sakna. om man haft allt hade inte alls varit lika spännande. så jag saknar. väldigt mycket.

jag stickar på ett nytt projekt. ska bli en finfin grön mössa. :) hoppas på det iallafall. får se hur långt jag kommer innan jag märker att jag gjort fel. men som tobbe sa igår "du måste ju tro på att dig själv annars kommer det aldrig att gå." :) han är go, min sambo.

förresten skrevs en bra låt igår. eller skrevs och skrevs, jag har en på gång. känner att det kliar i fingrarna. satte mig vid den stationära datorn igår och kikade och hittade många gamla bra texter som bara väntar på att bli använda. så senare idag ska jag försöka väcka en av dessa till liv. måste bara städa och lite annat tråkigt först. och vila lite. känner att förkylningen sitter i ännu. men jävlar vad den ska bort. ska döda varenda liten bakteri som är ond. (är de flesta bakterierna det kanske?)

gjorde en del bra köp i tyskland. köpte en sjal, en kavaj och ett hårband. kavajen är nog det bästa jag köpt någonsin. kostade hundra spänn och är verkligen skitsnygg. men nu är det slutshoppat på ett bra tag. efter en urrensning av garderoben kom jag och tobbe överens om att jag inte fick shoppa något nytt på minst en månad. that's the way it's gonna be.

nu är det en powernap innan mötet som gäller.

tack då!

No comments: